Dne 10. listopadu se naše třída ponořila do příběhů a tradic spojených s jednou z nejoblíbenějších podzimních postav – svatým Martinem. Projektový den byl pestrou směsicí učení, tvoření a ochutnávání!¨
V úvodní části se žáci seznámili s legendou o svatém Martinovi, statečném římském vojákovi, který se později stal biskupem. Největší pozornost poutal dojemný příběh o tom, jak se Martin v chladné noci rozdělil se žebrákem o polovinu svého vojenského pláště. Žáci si uvědomili, co znamená pomoc, laskavost a soucit, a diskutovali o tom, jak mohou být "Martinem" pro své okolí i v dnešní době.
Ani v matematice jsme nezaháleli. Abychom spojili učení s Martinovou tradicí, čekala na žáky speciální matematická omalovánka. Počítáním různorodých příkladů z oblasti sčítání a odčítání do 20 získávali žáci kódy, které jim určovaly barvy pro vybarvení obrázku s motivem svatého Martina na bílém koni. Úloha skvěle procvičila jejich počtářské dovednosti a na konci čekala barevná odměna.
V hodinách pracovních činností se žáci proměnili ve zručné řemeslníky. S pomocí papíru, pastelek a lepidla si každý vyrobil svého koně. Žáci si potrénovali jemnou motoriku, trpělivost a kreativitu.
Celý projektový den jsme slavnostně zakončili ochutnávkou tradičních svatomartinských rohlíčků, symbolizujících podkovu Martinova koně. Než se do nich žáci pustili, dozvěděli se i o dalších pranostikách a zvycích spojených s tímto dnem. Voňavé rohlíčky se staly sladkou a zaslouženou odměnou za celodenní práci a zábavu.
Projektový den o svatém Martinovi se vydařil a pomohl žákům lépe pochopit, proč se říká, že "Svatý Martin přijíždí na bílém koni"!
--
Mgr. Hedvika Pecinovská
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Slunce vychází:7:55
Slunce zapadá:15:58